Waarom zou je moeten overwegen om de sociale media uit te besteden.

Sociale media zijn een van de belangrijkste onderdelen van de marketing- en communicatiestrategie van elk bedrijf geworden. Er zijn meer dan 4 miljard internetgebruikers, waarvan meer dan 75% van die gebruikers sociale media-accounts heeft!

Het is dus echt geen verrassing dat het een vorm van betrokkenheid is die het waard is om in te investeren.

Wat misschien minder duidelijk is, is hoe je precies een professionele aanwezigheid op sociale media kunt beheren als je kleine teams hebt die misschien niet de tijd of de expertise hebben om de taak op zich te nemen. De tijd en expertise die nodig zijn om sociale media te beheren, betekent dat het voor veel kleine bedrijven een functie is die de moeite waard is om uit te besteden. Maar hoe weet je of je de taak uitbesteedt of in eigen beheer houdt? En wat zijn de voordelen van het uitbesteden van sociale media marketing, naast tijdwinst voor andere medewerkers en kostenbesparingen?

Social media marketing zouden nu de sleutel moeten zijn in de communicatie- en marketingstrategie van elk bedrijf. Het is een dominante vorm van communicatie in ons leven geworden. Volgens een recent rapport brengt de gemiddelde Nederlander ongeveer vier uur per dag door op sociale mediaplatforms. Bedrijven erkennen de waardevolle rol die social media marketing kunnen spelen in hun communicatiestrategieën. Individuen communiceren met hun familie, vrienden en leeftijdsgenoten op sociale media. Dit maakt het een bron van mond-tot-mondreclame als het gaat om bedrijven en merken.

Volgens een andere studie vertrouwt 92 procent van de consumenten wat hun vrienden en familie te zeggen hebben over een product of merk, over wat het bedrijf over zichzelf zegt. Als gevolg hiervan is betrokkenheid bij sociale media een van de meest waardevolle vormen van communicatie die beschikbaar zijn. Daarom is het geen verrassing dat 73 procent van de kleine bedrijven al in sociale media investeert en dat 95 procent van de kleine bedrijven van plan is om meer te investeren in sociale media, blijkt uit een onderzoek uit 2019.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *