Een medewerker klantenservice is in steeds meer bedrijven belangrijk. Steeds vaker bestellen mensen hun producten online in plaats van ze in de winkel aan te schaffen. Daarom is een medewerker klantenservice belangrijker geworden. Ook de vraag naar mensen voor deze functie blijft groeien. De medewerker klantenservice vind je in allerlei sectoren. De drie sectoren waar de meeste medewerkers klantenservice werkzaam zijn, zijn dienstverlening en administratie, financieel en verzekeringen en informatie en communicatie. Je kunt als medewerker klantenservice bijvoorbeeld werken bij een webshop, een verzekeraar of een internetprovider.

Telefonisch of online

De medewerker klantenservice werkt met name aan de telefoon. Klanten bellen naar het bedrijf waar je werkt met hun vragen. Soms zijn er verschillende afdelingen en kiezen klanten uit een keuzemenu wanneer ze bellen. Het kan ook zo zijn dat je als medewerker klantenservice op alle afdelingen werkt in plaats van alleen voor specifieke vragen. De afdeling klantenservice is tegenwoordig op veel meer manieren te bereiken. Als medewerker klantenservice kun je bijvoorbeeld ook mails beantwoorden, reageren op social media of chatten via de website met klanten.

Vaardigheden

Een medewerker klantenservice moet goed vervelende gesprekken kunnen voeren. Vaak bellen mensen omdat ze tegen problemen aanlopen, hoewel het ook best voorkomt dat een klant belt met een vraag. Het doel van de medewerker klantenservice is het helpen van de klant. Hiervoor moet je effectief en efficiënt werken en tegelijkertijd klantvriendelijk blijven. Je moet dus goed zijn op communicatief niveau. Meer informatie over de functie van medewerker klantenservice vind je op deze pagina.

Categorieën: Geen categorie

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *